укр / eng / pol

СТУДЕНТСЬКА РЕПЛІКА.
ПРАКТИКУМ СТУДЕНТСЬКОЇ КРИТИКИ

Продуктивна співпраця Національного центру театрального мистецтва ім. Леся Курбаса та Інституту філології Київського національного університету ім. Тараса Шевченка розпочалася з творчих зустрічей студентів-філологів зі співробітниками Центру, що приходили ділитися письменницьким досвідом у студентську авдиторію: Олег Миколайчук, Неда Неждана, Ярослав Верещак знаходили проникливі слова, що й навчали, і заохочували молодь служити Театру. Олег Миколайчук після таких зустрічей запрошував студентів на репетиції вистав за своїми творами, світлої пам’яті Ярослав Верещак рецензував перші студентські тексти в альманасі «Сполучник» та вислуховував творчі звіти на випускних іспитах, а Неда Неждана (Надія Мірошниченко) зайняла місце за кафедрою і запропонувала авторські курси для студентів освітньої програми «Літературна творчість» з написання поліваріантної драматургії.

Установи зазвичай комунікують також на рівні науковому. У стінах Інституту філології підвищили свою кваліфікацію як аспіранти, докторанти, пошукувачі і здобули наукові ступені Олена Бондарева, Надія Мірошниченко, Юлія Скибицька, Мар’яна Шаповал – у різний час вони працювали або продовжують працювати в підрозділах Центру; студенти та викладачі Інституту беруть участь у конференціях та круглих столах, організованих в Центрі Курбаса, інститутський прес-центр забезпечує інформаційну підтримку деяких заходів.

У сценічному просторі Центру студенти-філологи здійснили свої перші театральні спроби: Леся Зеліско і Софія Безверха брали участь у виставі Паперового театру "Курбас і Клеє. Зустріч на небі" (реж. О.Сергієнко) як актори та автори тексту, міні-моновистава про Леся Курбаса "Стріляний" (реж. В.Дишкант) за новелою Софії Безверхої відкрила для всіх акторський талант молодої письменниці.

Нещодавно НЦТМ ім. Леся Курбаса був обраний місцем виробничої практики для магістрантів літературознавчої спеціалізації «Українська література та художня критика: сучасні дослідницькі стратегії», адже тут в єдиній локації зібрані унікальна бібліотека, видавничий центр, репетиційні класи, художня майстерня й виставка-музей.

І всього двадцять хвилин пішки від університету…

…Так відрадно бачити їх на виставі. Вони повні вражень і думок. Студент завжди має власний, часто оригінальний погляд на художній твір, інколи стійке бажання його вербалізувати, але надзвичайно рідко відвагу оприлюднювати написане поза колом своїх прихильників. Тому такими цінними є спроби театральної та драматургічної критики - осмислені репліки з глядацького залу - які ще можуть бути піснею з чужого голосу, репліками-копіями, наслідуванням, але навіть при цьому залишатися необхідною частиною театрального діалогу, того широкого, коли вистава не завершується фінальними аплодисментами, а повертається відгуками і репліками-рецензіями. Тому для них ця рубрика.

Мар’яна Шаповал



  • Дощ в акваріумах площ

  • «Торішній сніг» за п’єсою О.Миколайчука, реж. І.Калашнікова

  • Антологія сучасної експериментальної драми «Інша драма»

  • Сучасна драматургія: Новітня сербська п’єса

  • АНТОЛОГІЯ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОНОДРАМИ: ГОЛОС ТИХОЇ БЕЗОДНІ...

  • Вистава «Венеціанець»
  • Кіноперформанс «Народний Малахій»



  •