Танцювальний проект Serge Shvydkyy
Dance Company та Центру Леся Курбаса
Хореограф – Сергій Швидкий
Сценограф – Володимир Карашевський
Виконавці –Діана Сміян, Катерина Лисенко, Олександра Комишова,
Артур Петров, Сергій Кривоконь
Додаткова музика – Олександр Єгоров
Звук – Олексій Сікорський
Світло – Євген Коп'йов
Художній керівник – Ігор Цишкевич
Сергій Швидкий відомий київських танцювальних колах. Крім викладання
руху в інституті Карпенка-Карого в минулому, він активно працював
як танцівник і хореограф в Україні, Росії, Європі, Близькому Сході,
Центральній Америці, Сполучених Штатах та Канаді. Протягом кількох
останніх років він здійснив хореографії наступних вистав:
- ”Весна священна” Стравінського (Славутич/Київ);
- ”Masoch's Venus in Furs (Венера Мазоха в хутрах)” Каїрська опера
для Каїрського Міжнародного Експериментального Фестивалю;
- ”Айседора Дункан” у театрі Тревіс (Travis) (Шотландія) і на
сцені напроти Сфінкса у Каїрі;
- ”Кармен Ніжинського (Nizhinky's Carmen)” в Торонто (Канада);
- ”Кармен” з балериною Кушняровою у київському Національному оперному
театрі ім. Лисенка та етюди до фестивалю Сержа Лифаря та Київської
Пекторалі.
Кілька років Швидкий танцював з Сіґаловою в Росії і продовжував
виступати у Київській Опері, як і в інших країнах з оригінальними
творами, такими як „Вулиця Прорізна” та „East-m-East”. Після того,
як його було запрошено здійснити хореографію сюїти „Лускунчик”
у Канаді, Швидкий отримав Канадське громадянство. Незважаючи на
його переїзд до Канади, Швидкий щоліта приїздить до України для
роботи з танцівниками. В Серпні 2005 Сергій Швидкий запропонував
двотижневий майстер-клас молодим танцівникам і театральним студентам
у Центрі Леся Курбаса. З цією люб’язною підтримкою (приміщення
надане Центром) місцевих прихильників на майстер-клас записалося
більше шістдесяти бажаючих. До участі було обрано 16 осіб. Після
двотижневої роботи Швидкий продемонстрував результати праці глядачу.
Цей майстер-клас був не випадковим. Ціллю Швидкого було створення
групи сучасного танцю. Добре знаючи ті труднощі, з якими стикаються
танцівники закінчуючи навчання, Швидкий хотів запропонувати їм
інший вибір. Він знав, що сучасний танець знаходиться в Україні
у ембріональному стані і хотів заповнити цю порожнину запропонувавши
танцівникам інший спосіб художнього вираження.
В серпні 2006 Швидкий прибув до Києва з планом створити компанію
і студію. Він відібрав чотирьох танцівників, попрацював із ними
і потім відвіз до Каїру на театральний фестиваль. Група показала
МАЙСТЕР-КЛАС КАРМЕН. Підготовка цієї роботи була знову підтримана
Центром Леся Курбаса (забезпечення приміщення) і початковим грантом
підприємства ОБОЛОНЬ. В Каїрі танцювальний етюд було показано
великій аудиторії. Роботу Швидкого було помічено у Єгипті, а його
„Венера у хутрах” демонструвалась по національному телебаченню.
Після вистави КАРМЕН представники Міністерства культури запропонували
йому здійснити спільний проект. Вистава-ескіз за назвою МАЙСТЕР-КЛАС
була тільки першим кроком. Він вирішив залишитись у Києві майже
до кінця листопада, щоб закінчити цю виставу з додатковими виконавцями.
Треба пам’ятати, його ціль не просто завершити КАРМЕН, а підготувати
основу для постійної групи і спробувати заповнити вакуум сучасного
танцю у Києві. Важко збагнути, що часів Київської танцювальної
студії Броніслава Ніжинського у 1920-х роках, ніхто не перейняв
його естафету. Тому в даний час Швидкий працює з сценографом Володимиром
Карашевським над презентацією МАЙСТЕР-КЛАСУ для київської публіки
з бажанням підготувати глядача до цього мистецтва. Мотивації Швидкого
ширше за особисте задоволення. Працюючи у Театральному інституті
Карпенка-Карого він оцінив значення доброї рухової підготовки
актора, тому він хоче, щоб вистава привернула увагу на стан Театрального
інституту. Підготовка – це не тільки добрі інструктори; це сценічне
мистецтво вимагає відповідного приміщення. (На цей час тільки
Центр Курбаса має підходяще приміщення.) Театральний інститут
Карпенка-Карого знаходиться у запущеному стані, розширення, що
розпочалося багато років тому на Ярославовому Валі лишається незавершеним,
а стара будівля інституту також вимагає ремонту.